Aperol

Aperol je ikonický taliansky aperitív, ktorý sa stal symbolom leta, sviežosti a spoločenských chvíľ. Jeho jasná oranžová farba a charakteristická horko-sladká chuť ho odlišujú od iných likérov a robia z neho nenahraditeľnú súčasť talianskej barovej kultúry.

Spoločnosť Barbieri, ktorá vyrába Aperol, založil v roku 1891 Giuseppe Barbieri v Padove v Taliansku s cieľom vyrábať a predávať širokú škálu likérov. Najznámejší a najtrvalejší produkt spoločnosti, Aperol, vytvorili po sedemročnom snažení v roku 1919 jeho dvaja synovia, Luigi a Silvio, špeciálne pre Medzinárodný veľtrh v Padove, veľkú výstavu priťahujúcu zahraničných návštevníkov, ktorá sa konala v ich rodnom meste. Rozhodli sa priniesť niečo nové – nápoj, ktorý bude ľahší a prístupnejší než tradičné talianske bitter likéry. Výsledkom bol Aperol s obsahom alkoholu iba 11 % ABV, čo bolo na vtedajšie pomery výnimočne málo. Silvio Barbieri pomenoval Aperol podľa francúzskeho slova pre aperitív „Apéro“, ktoré sa naučil na ceste do Francúzska a zdalo sa mu vhodné pre ich nový horkosladký likér a od začiatku odkazoval na jeho hlavný účel – povzbudiť chuť do jedla a vytvoriť príjemnú náladu pred jedlom.

Receptúra Aperolu je dodnes prísne stráženým tajomstvom. Známe je len to, že základ tvoria horký a sladký pomaranč, rôzne bylinky a koreniny (napríklad rebarbora, gentiana či cinchona) a ďalšie botanické ingrediencie. Chuť Aperolu je svieža, jemne horká, citrusovo sladká s ľahkým korenistým záverom.

Najväčší rozmach značky prišiel vďaka kokteilu Aperol Spritz, ktorý vznikol v severnom Taliansku. Spojenie prosecca, Aperolu a sódy s ľadom a plátkom pomaranča vytvorilo nápoj, ktorý sa stal nielen talianskou, ale postupne aj celosvetovou ikonou. Už v 50. a 60. rokoch minulého storočia bol Spritz populárny v Benátkach a okolí, no až neskôr sa stal masovým fenoménom po celom svete.

V roku 1991 spoločnosť Barbieri získala írska spoločnosť C&C International, ale ich pôsobenie bolo krátke a v roku 2003 spoločnosť Gruppo Campari kúpila Barbero a s ním aj Aperol. Spoločnosť Gruppo Campari pokračovala v propagácii Aperolu a premenila ho na globálny symbol spoločenskosti a životného štýlu. Marketingové kampane cielili najmä na mladých ľudí a priateľské posedenia, čo Aperol definitívne posunulo do prvej ligy. Dnes sa predáva vo viac než 50 krajinách sveta a patrí medzi najrýchlejšie rastúce značky Campari Group. V roku 2011 spoločnosť Gruppo Campari redizajnovala Aperol a posilnila medzinárodnú značku populárneho Aperol Spritz, svojho charakteristického kokteilu.

Zaujímavosťou je, že v 50. rokoch bol Aperol dokonca propagovaný ako „zdravší“ aperitív a objavoval sa v reklamách so športovcami a gymnastami. Pri storočnici značky v roku 2019 sa v Taliansku a Rakúsku podával aj najväčší Aperol Spritz na svete – obrovská oslava tohto fenoménu.

Aperol je dnes viac než len aperitív. Je to kultúrny jav, ktorý spája rodinnú tradíciu, taliansku lásku k aperitívu a moderný životný štýl. Symbolizuje radosť, leto a priateľské chvíle pri pohári sviežeho Spritzu, ktorý sa stal neodmysliteľnou súčasťou spoločenského života po celom svete.

Aperol sú zastúpené v nasledujúcich kategóriach:

Potvrďte svoj vek

Na tejto stránke nájdete pestrú ponuku nápojov,
ktoré sú pre dospelých. Vstúpte, len ak ste dovŕšili vek 18 rokov.

Mám viac ako 18 rokov Mám menej ako 18 rokov

Najdôležitejšie novinky priamo na váš email

Získajte zaujímavé informácie vždy medzi prvými

Vaše osobné údaje (email) budeme spracovávať len za týmto účelom v súlade s platnou legislatívou a zásadami ochrany osobných údajov. Súhlas potvrdíte kliknutím na odkaz, ktorý vám pošleme na váš email. Súhlas môžete kedykoľvek odvolať písomne, emailom alebo kliknutím na odkaz z ktoréhokoľvek informačného emailu.